
1 HYRJE 
 

Pas 13 vjet përpjekjesh për vendosjen dhe konsolidimin e demokracisë media 
shqiptare gjendet në një situatë ku ka liri shtypi, por shtypi nuk është i lirë.1 Aktiviteti i 
biznesit të medias vështirë se mund të quhet transparent, dhe ekziston pak ose asnjë lloj 
kontrolli nga shteti. Për më tepër, ka probleme me legjislacionin, marrjen e të dhënave mbi 
median, si dhe transparencën dhe besueshmërinë e këtyre të dhënave. Analiza e tregut nuk 
është  praktikë e përhapur në Shqipëri dhe bizneset e medias në këtë aspekt e zhvillojnë 
aktivitetin e tyre në mjegull, pa shifra për efikasitetin e tyre, përveç instiktit. Ky raport 
përpiqet të japë një informacion dhe analizë të legjislacionit ekzistues mbi pronësinë e medias, 
zbatimin e tij, peisazhin e medias, strukturën e saj të pronësisë, si dhe pasojat e dallueshme 
dhe ato të parashikueshme. 
 

2 LEGJISLACIONI 
 

 Që nga fillimi i viteve 90, pas rënies së komunizmit, media shqiptare, ashtu si pjesa 
tjetër e shoqërisë, u përball me një liri të paprovuar më përpara dhe me probleme po aq të 
panjohura. Adoptimi i një sistemi të ri politik solli për pasojë edhe lindjen e një media të re, 
dhe për rrjedhojë edhe nevojën për të rregulluar me ligj këtë gjendje kaotike. 
 

2.1 LIGJI PËR SHTYPIN 
 Parlamenti i zgjedhur në 1992 miratoi Ligjin për Shtypin. Nisma për të hartuar një ligj 
të tillë erdhi nga ana e qeverisë, dhe duke pasur parasysh boshllëkun e mëparshëm legjislativ 
në këtë sektor, të gjithë sytë u kthyen nga përvoja e vendeve të tjera. Në këtë kontekst, nismën 
e paraqiti Fondacioni Friedrich Ebert, i cili i paraqiti qeverisë shembuj të tre ligjeve për 
shtypin të zbatuara në lande gjermane, dhe në përfundim u zgjodh njëri prej tyre. Ligji 
shqiptar u modelua sipas landit gjerman të Ëestphalia dhe u bënë shumë pak përpjekje që ai t’i 
përshtatej kontekstit shqiptar. Mendimi i njerëzve më të prekur nga ky ligj, pra i komunitetit të 
medias, nuk u konsiderua fare si mundësi gjatë hartimit të ligjit. Për pasojë komuniteti i 
medias u përball me një ligj që ata e konsideruan represiv. Ky ligj u anullua më vonë nga një 
legjislaturë tjetër në 1997, dhe një ligj i ri erdhi në fuqi. Tashmë media e shkruar rregullohet 
me anë të Ligjit për Shtypin2 që përmban vetëm pohimin e mëposhtëm, të përgjithshëm dhe të 
vagullt: “Shtypi është i lirë. Liria e shtypit mbrohet me ligj.”  
 Komisioni Parlamentar i Medias, komuniteti i gazetarëve, këshilltarë ligjorë, dhe 
persona të tjerë të interesuar kanë debatuar sërish prej 1997 nevojën për një ligj të detajuar për 
shtypin si dhe formën dhe pasojat e mundshme që mund të kishte ai në zhvillimin e medias, 
dhe rrjedhimisht dhe në konsolidimin e demokracisë. Një debat i tillë u zhvillua për një 
projektligj në 2001, kur shumë përfaqësues të medias nuk pranuan të merrnin pjesë, duke e 
konsideruar projektligjin si rregullim të tepruar të medias, me një mundësi të konsiderueshme 
për kufizime. Sipas këtij projektligji duhej krijuar Urdhri i Gazetarëve, i cili do të shërbente si 
rregullator i komunitetit të medias dhe aktiviteteve të tij. Ky koncept u refuzua fuqimisht, pasi 
u pa si një strukturë që në bazë të saj duhej të kishte vullnetin e lirë të gazetarëve dhe jo të 
krijohej nga Parlamenti ose të detyrohej me ligj të raportonte në Parlament. Sipas këtij 
projektligji të gjithë gazetarët do të ishin të detyruar të ishin anëtarë të Urdhrit dhe të zbatonin 
rregulloren e tij.3 
 Tendenca e laissez faire në fushën e gazetarisë triumfoi mbi interesat e tjera në atë 
periudhë, duke nënkuptuar një preferencë për vetërregullim në vend të mbirregullimit nga 
Parlamenti. Në këtë mënyrë, me ligjin për shtypin ekzistues, i cili është tepër i vakët, media e 
shkruar duket se shijon një liri më të madhe sesa fillimi i viteve 90, por në të njëjtën kohë 
punon në një terren i cili krijon hapësirë të konsiderueshme për aktivitete të cilat kontrollohen 



pak ose fare dhe për të cilat spekullohet shumë. Procesi i hartimit të një ligji të ri për shtypin 
është i vazhdueshëm.  
 
 

2.2 RREGULLIMI ME LIGJ I MEDIAVE ELEKTRONIKE 
Në dallim nga media e shkruar, media elektronike rregullohet me anë të një ligji 

relativisht të detajuar, Ligji për Radion dhe Televizionin Publik e Privat. Në mënyrë që të 
sigurohet zbatimi i këtij ligji, ai parashikon ngritjen e një organi rregullues, Këshilli Kombëtar 
i Radios dhe Televizionit (KKRT), i cili supozohet të jetë i pavarur. 

KKRT zgjidhet nga Parlamenti me mandatin maksimal dy mandate pesë-vjeçare. I 
përbërë nga shtatë anëtarë, një nga të cilët propozohet nga Presidenti dhe gjashtë të tjerët 
ndahen në mënyrë të barabartë mes opozitës dhe shumicës,4 ky organ vepron si autoritet 
licensues dhe si mbikqyrës i ligjshmërisë për mediat elektronike private. Ligji i jep KKRT 
autoritetin për të shndërruar rregullat e përgjithshme të dhëna nga vetë ligji në detyrime të 
mëtejshme më të detajuara për operatorët elektronikë. 

 
2.2.1 DETYRIMET LIGJORE PËR PRONËSINË 

Meqenëse ligji për mediat elektronike vendos kritere për licensimin dhe veprimtarinë e 
stacioneve radiofonike dhe atyre televizive, ai gjithashtu përmban disa klauzola në lidhje me 
pronësinë e medias në fushën e mediave elektronike. 

Para të gjithash, ligji thotë se personat që janë deklaruar nga gjykata të pazotë për të 
gjykuar, partitë dhe organizatat politike, komunitetet dhe shoqatat fetare, autoritetet e qeverisë 
lokale ose autoritete të tjera shtetërore nuk mund të përfitojnë licensë transmetimi. Gjithashtu, 
nga marrja e licensës përjashtohen edhe organizatat industriale, bankat dhe institucionet e 
kreditit.5 Në përputhje me këtë ligj, transmetuesit mund të marrin dy lloje licensash në varësi 
të zonës së mbuluar prej tyre: lokale dhe kombëtare. Kriteret që duhen plotësuar për licensat 
kombëtare janë më të rrepta se ato lokale apo rajonale. 

Në mënyrë më të detajuar, pronari i një license lokale mund të jetë person fizik ose 
juridik, dhe nuk ka detyrimin për të krijuar një shoqëri. Ligji ndalon dhënien e më shumë se 
dy licensave transmetimi për të njëjtin territor, si për kanal radiofonik dhe për atë televiziv. 
Megjithatë, i njëjti transmetues mund të përfitojë si licensë transmetimi radiofonike, ashtu 
edhe televizive. Një person fizik nuk mund të jetë pronari i një stacioni që mbulon një zonë 
me më shumë se 200.000 banorë. Nuk ka kufizime për pronësinë e huaj; aksionet e një media 
lokale mund të zotërohen 100 përqind nga pronarë të huaj, por sërish, pronarët nuk mund të 
zotërojnë më shumë se dy stacione të medias lokale.6  

Nga ana tjetër, kufiri maksimal për aksionet e pronësisë në një stacion kombëtar 
radioje apo televizioni është 40 përqind; në këtë mënyrë një stacion kombëtar radioje apo 
televizioni duhet të ketë të paktën tre pronarë, qofshin këta persona fizikë apo juridikë. 
Pronarëve të një radioje apo televizioni kombëtar u ndalohet të zotërojnë aksione në një radio 
apo televizion tjetër kombëtar, në cilëndo përqindje. Gjithashtu nuk lejohet që një pronar 
aksionesh në një stacion kombëtar transmetimi të marrë një licensë lokale transmetimi.7 Kjo 
është një klauzolë që ka për qëllim të parandalojë përqendrimin e mediave kombëtare dhe 
monopoleve dhe të ruajë kështu pluralizmin dhe diversitetin mediatik, si dhe një treg 
fitimprurës të medias. 

Përsa u përket pronarëve të medias kombëtare nuk ekziston asnjë lloj kufizimi në 
lidhje me pronësinë e huaj, përveç atyre që ekzistojnë për pronarët shqiptarë të mediave 
elektronike kombëtare, pra kufiri prej 40 përqind dhe kriteret e tjera të pronësisë. 

Përveç kufirit për aksionet e pronësisë një kompani e medias kombëtare duhet 
regjistruar si shoqëri anonime.8 Një person fizik nuk mund të marrë një licensë kombëtare. 
Qëllimi kryesor i këtij kufizimi për pronësinë e medias elektronike kombëtare është se 



personat juridikë supozohen se kanë përgjegjësi më të madhe përsa i përket tatimit të vlerës së 
shtuar, taksave të tjera, dhe dëmshpërblim të mundshëm ndaj të tretëve, si dhe një kontroll më 
të mirë të cilësisë së programeve, duke pasur parasysh mënyrën e organizimit të shoqërisë 
anonime.9  

 
2.2.2 ZBATIMI I LIGJIT 

Organi që kujdeset për zbatimin korrekt të ligjit është KKRT, i cili kontrollon të 
dhënat e sjella nga aplikuesit për licensë dhe mbikqyr zbatimin e rregullave të lartpërmendura. 
Ajo autorizohet me ligj që të përcaktojë sasinë minimale të kapitalit që duhet të zotërojë 
mbajtësi i licensës. Kështu, aplikuesit për një licensë radioje kombëtare duhet të zotërojnë një 
kapital jo më pak se 20.000.000 lekë, ndërsa aplikantët për një stacion kombëtar televiziv 
duhet të zotërojnë jo më pak se 100.000.000 lekë.10 Pengesat e hyrjes për një licensë 
transmetimi lokal ndryshojnë në përputhje me popullsinë në zonën e mbulimit. 

Në rastet e ndryshimeve të të dhënave të strukturës së pronësisë të dorëzuara nga 
aplikuesit ose të licensuarit, KKRT duhet të njoftohet 15 ditë më parë. KKRT mund ta 
kundërshtojë ndryshimin në rast se përbën shkelje të ligjit. E thënë ndryshe, në rast shkrirjeje 
të dy kompanive transmetuese ose një kompanie transmetuese me një ndërmarrje tjetër 
mediatike kërkohet miratimi i KKRT. Mund të kujtojmë se sipas ligjit një njeri nuk mund të 
ketë më shumë se 40 përqind të kapitalit të përgjithshëm të të një transmetuesi kombëtar (para 
ose pas shkrirjes) dhe i njëjti person nuk mund të përfitojë licensë për më shumë se dy zona 
transmetimi lokal. Në këtë mënyrë, duke dhënë miratimin e saj, KKRT duhet të ketë parasysh 
këto rregulla dhe të parandalojë shkeljet e mundshme.11 

Gjithashtu KKRT vendos pagesat vjetore për operatorët e transmetimit. Në përgjithësi 
mund të thuhet se dyshemetë e vendosura për kapitalin fillestar të licensave të transmetimit, 
shto këtu taksat dhe pagesat vjetore që i bëhen KKRT si dhe pengesa të tjera përbëjnë pengesa 
për hyrje relativisht të larta për zhvillimin e mediave të reja. Megjithatë, si vihet re në 
përshkrimin e peisazhit të medias, kjo nuk ka qenë një pengesë në këtë aspekt madje ka 
ndodhur e kundërta. Siç ve në dukje një raport: “KKRT ka pushtetin për të dhënë licensa 
transmetimi, por duket se nuk ka aftësinë për të refuzuar një aplikim.”12 

Kjo përbën edhe një nga arsyet përse puna e KKRT ka patur raste që ka ecur ngadalë. 
Në fakt, KKRT e filloi punën e vërtetë në 2000, pasi u miratuan disa amendamente të ligjit 
ekzistues për transmetimet. Që nga ajo kohë kjo organizatë nuk pa pasur marrëdhënie shumë 
të mira me një pjesë të kompanive të medias dhe sidomos me opozitën, e cila e ka bojkotuar 
vazhdimisht, duke iu referuar marrëdhënieve të supozuara me qeverinë, pra mungesën e 
pavarësisë. 

Një nga veprimet më të kundërshtuara të KKRT ishte vala e parë e dhënies së 
licensave në vjeshtë të vitit 2000, kur shumë prej stacioneve të transmetimit e akuzuan KKRT 
për njëanshmëri në vendimet e saj për t’u dhënë licensa kombëtare mediave që ishin pranë 
Partisë Socialiste në pushtet. Një tjetër moment i vështirë ishte refuzimi i raportit të saj vjetor 
në Parlament në shkurt 2002, në një moment kur një refuzim i dytë do të kishte sjellë 
riorganizimin e KKRT. Favorshmëria kundrejt mediave të afërta me (ose kliente) me klane të 
veçanta në qeveri ka qenë një akuzë e shpeshtë që opozita i ka bërë këtij organi. Megjithatë, 
KKRT ka luajtur një rol të caktuar në stabilizimin e tregut të medias elektronike në Shqipëri 
brenda kornizës ligjore të caktuar nga parlamenti shqiptar. Së fundmi ajo ka qenë mjaft e 
suksesshme në kontrollin e aspekteve të caktuara të veprimtarisë transmetuese, si për 
shembull lufta kundër piraterisë, një përgjegjësi relativisht e re e KKRT, e detajuar në ligjin 
që erdhi në fuqi në tetor 2003.  
 
 
 



2.3 LIGJE TË TJERA TË RËNDËSISHME 
 

2.3.1 LIGJI TREGTAR 
Veprimtaria e kompanive të medias rregullohet gjithashtu me anë të Ligjit mbi 

Shoqëritë Tregtre, i cili është i vlefshëm për shoqëritë e medias ashtu si për të gjitha shoqëritë 
e regjistruara. Në mënyrë më të detajuar, struktura organizative e një shoqërie anonime 
supozohet se ka një sistem reltivisht më të rreptë kontrolli përsa i përket mbarëvajtjes së saj 
dhe përfaqësimit të interesave të të gjitha palëve. Pra, Asambleja e Përgjithshme emëron dy të 
tretat e Komitetit Drejtues, ndërsa punonjësit e shoqërisë caktojnë një të tretën. Komiteti 
Drejtues, nga ana tjetër, emëron drejtorët e shoqërisë.13 Megjithatë, deri tani nuk ka pasur 
dëshmi të këtyre mekanizmave të kontrollit në kompanitë shqiptare të medias; ato janë më 
tepër një mekanizëm fantazmë. 

Në përputhje po me Ligjin mbi Shoqëritë Tregtare, përgjegjësia e pjesëtarëve 
korrespondon me kontributin e kapitalit të tyre fillestar, si në shoqëritë anonime dhe në ato me 
përgjegjësi të kufizuar. Megjithatë, kapitali minimal që kërkohet nga ligji për shoqëritë 
anonime është 2000000 lekë,14 ndërsa sasia minimale e kapitalit për shoqëritë me përgjegjësi 
të kufizuar është 100,000 lekë.15 Siç u tha më sipër, KKRT mund të caktojë sasira minimale të 
kapitalit fillestar të ndryshme nga këto.  

Pavarësisht nga mënyra e regjistrimit të një shoqërie, të gjitha kompanitë e medias 
janë të detyruara me ligj të regjistrojnë ndryshimet e tyre në pronësi në Regjistrin Tregtar,16 
përveç detyrimit që kanë mediat elektronike të raportojnë ndryshimet pranë KKRT. 

 
2.3.2 LIGJI PËR KONKURRENCËN 

Një tjetër ligj i lidhur me rregullimin e medias është Ligji mbi Konkurrencën17 (në fuqi 
nga 1995 deri në dhjetor 2003) i cili përcakton kushtet që kompanitë duhet të respektojnë 
gjatë veprimtarisë së tyre, në mënyrë që të krijojnë terrenin për konkurrencë të ndershme dhe 
ruajtjen e një tregu fitimprurës, sipas këtij ligji, përqendrimi i tregut është i ndaluar dhe 
përkufizohet se ndodh atëherë kur një kompani më vetë, ose një shkrirje kompanish, ka/kanë 
më shumë se 40 përqind të aksioneve në treg.18 Ligji mbi Konkurrencën detajon procedurat 
teknike që duhet të ndjekë shkrirja. Prona e kompanive përbërëse mund të transferohet në një 
kompani ekzistuese ose në një kompani të re. Edhe pse shkrirja mund të përfundohet midis 
kompanive me struktura të ndryshme organizative, ia vlen të vërejmë se transmetuesit 
kombëtarë duhet të mbeten shoqëri anonime. Kur ngrihet një shoqëri e re, krijimi i saj ndodh 
në përputhje me rregullat që përkojnë me formën e shoqërisë së krijuar. Shkrirja hyn në fuqi 
në datën e regjistrimit në regjistrin tregtar. Kur shoqëria mbijetuese është një nga shoqëritë 
përbërëse (të shkrira), shkrirja hyn në fuqi në datën e mbledhjes së fundit të asambleve 
aksionere përkatëse, ku u miratua shkrirja, në qoftë se marrëveshja e shkrirjes nuk përcakton 
datë tjetër.19 

Përveç ndalimit të përqendrimit të tregut, ligji ndalon uljen e çmimit në qoftë se 
qëllimi është asgjësimi i konkurrencës. Ai gjithashtu ndalon dëmtimin e reputacionit të 
bizneseve të tjera, ose ndryshe thëniet e rreme kundër kolegëve të biznesit me qëllim rrënimin 
e bizneseve të tyre. Të bindësh punonjësit të prishin kontratën e tyre me një konkurrent dhe t’i 
marrësh në punë këta persona për të fituar epërsi në konkurrencë është gjithashtu e ndaluar.20 

Këto janë vetëm disa nga nenet që përmban ky ligj, por që janë e një rëndësie të 
veçantë për aktivitetet e kompanive të medias, meqë ka pasur shkelje të vazhdueshme të 
këtyre neneve, ose aludime që veprime të tilla të paligjshme kanë ndodhur, përfshirë këtu 
përdorimin e çmimeve nën kosto, sharje e vazhdueshme e mediave të tjera, si dhe një treg 
pune mjaft i lëvizshëm, gjendja e të cilit favorizohet edhe nga mungesa e kontratave të punës 
për shumicën e punonjësve të medias. 



Ligji mbi Konkurrëncën gjithashtu përmbante një amendament i cili thoshte 
shprehimisht në një paragraf: “Në fushën e medias së shkruar të pavarur është e ndaluar të 
ulësh çmimin e gazetave dhe revistave nën koston e prodhimit.”21 Ky paragraf i veçantë u 
shtua me nismën e një grupi deputetësh, në mënyrë që të parandalohej një dukuri për të cilën 
zëra të ndryshëm brenda komunitetit të medias kanë paralajmëruar herë pas here: shitja e 
botimeve me çmime më të ulta se kostoja e prodhimit në mënyrë që të përfitohet një përqindje 
më e madhe e tregut. Së fundmi ky problem është bërë më i mprehtë ndërkohë që tregu i 
gazetave të përditshme po zgjerohet gjithnjë e më shumë dhe beteja midis mediave të shkruara 
dhe atyre elektronike bëhet më e ashpër. Duhet vërejtur se ky amendament përjashton gazetat 
dhe revistat partiake nga kontrolli i çmimit, dhe si i tillë është me rëndësi të veçantë për 
mbrojtjen e pavarësisë ekonomike të medias së shkruar, ose të paktën një përpjekje për të 
kontrolluar praktikën e ndershme të kompanive të medias brenda kornizës së Ligjit mbi 
Konkurrencën. 

 
2.3.3 ZBATIMI I LIGJIT 

Organi mbikqyrës që zbaton Ligjin për Konkurrencën është Drejtoria e Konkurrencës 
Ekonomike (DKE.) Detyrat e DKE përfshijnë të mëposhtmet: nxitja e konkurrencës 
ekonomike, miratimi ose repuzimi i aplikimeve të bëra, monitorimi i shkeljeve, kanalizimi i 
fitimeve të padrejta në thesarin e shtetit nëpërmjet vendimeve të veçanta, analizën e tregut, 
botimin e informacionit, etj.22 Megjithatë, puna e DKE në Shqipëri është pothuajse e panjohur 
dhe gjithmonë ka mbajtur një qëndrim të qetë, jo vetëm në lidhje me sektorin e medias. Në 
mënyrë më të detajuar, veprimi i vetëm i lidhur me median në këto vite ishte hetimi për 
çmimet e disa gazetave të përditshme dhe raporti i tij me koston e prodhimit të tyre, dhe ky 
hetim u bë me kërkesë të një botuesi dhe nuk u iniciua nga vetë DKE. 

 
2.3.4 LIGJI I RI MBI KONKURRENCËN 

Ligji i mësipërm për konkurrencën ishte në fuqi deri në 1 dhjetor 2003, kur hyri në 
fuqi Ligji për Mbrojtjen e Konkurrencës. Ligji i ri nuk cakton ndonjë kufi në lidhje me 
sundimin e tregut. Ai thjesht e përshkruan sundimin si pozicionin e “një ose më shumë 
ndërmarrjeve, i cili i lejon ato të veprojnë në kuadrin e kërkesës dhe ofertës pavarësisht nga 
pjesmarrësit e tjerë në treg, si konkurrentët, klientët, apo konsumatorët.”23 Megjithatë, përsa i 
përket përqendrimit ose shkrirjes së shoqërive, ligji cakton detyrimin e kërkimit të miratimit 
nga Autoriteti i Konkurrencës, sa herë që të ardhurat vjetore të shoqërive kalojnë disa kufij.24 
DKE, kontrolluesi i kaluar i konkurrencës, është zëvendësuar nga Autoriteti i Konkurrencës, i 
cili përfshin Komisionin dhe Sekretariatin. Ky organ, i zgjedhur nga Parlamenti, duhet të 
kontrollojë përqendrimin e pronësisë, meqë detyrat e tij përfshijnë emërimin e një shoqërie 
dhe veprimtarisë së saj, kontrollin e të ardhurave vjetore në tregun e brendshëm, përqindjen 
respektive të shoqërisë në treg, si dhe zgjerimin e kapitalit nëpërmjet blerjes së shoqërive të 
reja ose shkrirjes me shoqëritë e tjera. Në të ardhmen ky sektor mund të bëhet thelbësor në 
mbikqyrjen e respektimit të rregullave në fushën e medias dhe më gjerë, si dhe ndoshta në 
rritjen e transparencës së pronësisë. 

 
 

3 SUBVENCIONET SHTETËRORE 
 

Ligji shqiptar nuk përmban ndonjë klauzolë për subvencione për kompanitë e medias 
në mënyrë që të mbrohet pluralizmi i medias ose të garantohet pavarësia e tyre. Megjithatë, 
ekzistojnë mënyra për të ndihmuar median, edhe pse nuk klasifikohen prerë si të tilla. Një 
mënyrë e mundur për subvencionimin e medias në Shqipëri është dhënia me qera e 
ambienteve shtetërore organeve të medias. Këto ambiente kanë hapësira të mëdha me çmime 



të ulta deri në 3 Euro për m2 në muaj, ndërsa qeraja për ambiente private është afërsisht 10 
Euro për m2 për zyra në qendër të Tiranës, ku pjesa dërrmuese e gazetarëve ndjekin ngjarjet që 
kërkojnë pasqyrim. Megjithatë, nuk ekziston ndonjë ligj i posaçëm për dhënien më qera të 
këtyre ambienteve, dhe ky boshllëk ligjor mund të shndërrohet në një formë presioni financiar 
i qeverisë kundrejt mediave dhe politikës së tyre redaksionale. 

Një çështje shumë më e rëndësishme dhe me pasoja të veçanta për zhvillimin e medias 
së pavarur, ose për mungesën e këtij zhvillimi, është shpërndarja e reklamave shtetërore. Duke 
pasur parasysh strukturën dhe zhvillimin e ekonomisë shqiptare, reklama shtetërore përbën një 
përqindje shumë të konsiderueshme të reklamës totale në median e shkruar. “Një studim i 
prirjeve të reklamës në pesë të përditshmet më të mëdha, e kryer nga një shoqatë gazetarësh 
në shtator 2001, zbuloi se pesë gazetat u shisnin 42 përqind të hapësirës totale për reklamë 
agjencive dhe korporatave shtetërore.”25 Pra, reklama shtetërore do të ishte thelbësore për 
mbijetesën e medias së pavarur dhe mënyra se si shpërndahen këto reklama duhet të shërbente 
si një tregues i interesit të shtetit për të ndihmuar zhvillimin e medias së pavarur. 

Megjithatë, kjo nuk ka ndodhur në Shqipëri. Shumica e reklamave dhe njoftimeve që 
klasifikohen si reklama shtetërore konsiderohen shpenzime publike dhe si të tilla i 
nënshtrohen ligjeve të prokurimit publik. Megjithatë, nuk ekzistojnë organe rregulluese për të 
mbikqyrur zbatimin e këtyre ligjeve, dhe për pasojë as shpërndarja e drejtë e reklamës 
shtetërore te mediat. Situata përkeqësohet nga mangësirat ligjore: si Ligji për Prokurimet 
Publike, ashtu edhe Ligji për Shpronësimet parashikojnë që njoftimet duhen botuar në dy 
gazeta kombëtare me tirazhe të larta, ose në një gazetë kombëtare dhe në një lokale, por pa 
përcaktuar se çfarë nënkupton “tirazhi i lartë.”26 Gjendja bëhet edhe më e ndërlikuar po të 
marrim parasysh që nuk ekzistojnë studime apo të dhëna për tirazhet e botimeve në Shqipëri, 
në mungesë të një ligji të detajuar mbi shtypin dhe duke pasur parasysh që shtypshkronjat janë 
të detyruara ta mbajnë shifrën sekret. Në këtë mënyrë, ekziston një mundësi e konsiderueshme 
për abuzim në shpërndarjen e këtyre reklamave si një shpërblim për politikën redaksionale, 
ose edhe për përdorimin e tyre si kërcënim financiar, në varësi të orientimit të politikës 
redaksionale. 

 
 SHPËRNDARJA E REKLAMAVE SHTETËRORE 

Mundësia e mësipërme është përdorur disa herë deri tani. Për shembull, një rast 
ilustrues është ai i Shekulli, e cila konsiderohet si gazeta më e shitur në treg. Kjo gazetë 
përfitoi një sasi të konsiderueshme reklame shtetërore deri në shtator 2001, koha kur gazeta 
ndryshoi politikën e vet redaksionale në një qëndrim kritik kundrejt kryeministrit të 
atëhershëm Meta. Ndërsa Shekulli ishte gazeta e dytë e përditshme që përfitonte më shumë 
reklama shtetërore deri në fund të shtatorit, nga mesi i nëntorit tre të përditshme të tjera me 
tirazh të lartë përmbanin rreth katër faqe reklamë, karahasuar me 1,8 që përmbante Shekulli.27 

Një tjetër subvencion qeveritar që përfaqëson metodën e kulaçit dhe kërbaçit ishte 
subvencioni i dhënë gazetës Korrieri në tetor 2001. Nga dhjetë milionë lekë të caktuara për 
Korrieri, gjashtë milion u dhanë për botimin e “materialeve propagandistike qeveritare,” dhe 
katër për botimin e një suplementi me rastin e Ditës së Pavarësisë.28 Ky vendim i Këshillit të 
Ministrave u konsiderua arbitrar dhe i njëanshëm nga pjesa tjetër e shtypit, pasi përjashtonte 
nga subvencione financiare gazeta të tilla si Tema, e cila mbante një qëndrim të vazhdueshëm 
kritik kundër qeverisë Meta, krejt e kundërta e Korrieri. 

 
 

4 MUNGESA E STATUSIT TË GAZETARIT 
 

Duke pasur parasysh faktet e sipërmendura njohja e strukturës së pronësisë në median 
shqiptare bëhet parësore, po të mendojmë që pronarët janë faktori vendimtar në krijimin e 



politikës redaksionale. Kjo është akoma më e vërtetë në mungesë të ligjeve ose rregulloreve 
që mbrojnë redaktorët dhe gazetarët dhe garantojnë shprehjen e lirë.  Në fakt, është pothuajse 
e paimagjinueshme që gazetarët të kundërshtojnë politikën redaksionale të medias, duke pasur 
parasysh se shumica e tyre nuk kanë kontrata pune dhe se tregu i punës së gazetarëve është 
shumë i paqëndrueshëm në Shqipëri. Për shembull, në anketimin e përvitshëm “Monitorimi i 
Peisazhit të Medias Shqiptare,” të kryer nga Instituti Shqiptar i Medias në 2003, nga 18 gazeta 
të përditshme që u pyetën se sa nga punonjësit e tyre kishin kontrata pune, katër nuk pranuan 
të përgjigjeshin, ndërsa totali i gazetave që mbetën ishte 135 nga një staf i përgjithshëm prej 
289 vetash, pra 46 përqind.29 

Pavarësia e politikës redaksionale mbrohet nga ligji për median elektronike, të 
formuluar në një mënyrë shumë të turbullt, pa kushte dhe klauzola specifike për këtë themel të 
medias së pavarur dhe lirisë së shprehjes: “Pavarësia redaksionale garantohet me ligj.”30 Ky 
paragraf përpiqet të adresojë të gjitha pikat që një ligj i këtij lloji duhet të përfshijë që të jetë i 
plotësuar, por nuk arrin të trajtojë problemet e reja të identifikimit dhe mbrojtjes së pavarësisë 
redaksionale, e cila, është në vetvete një koncept i vështirë për t’u kuptuar dhe trajtuar. Në 
fakt, KKRT deri tani nuk ka ndërmarrë ndonjë nismë të tillë. 

Paragrafi tjetër i të njëjtit nen në këtë ligj gjithashtu garanton atë që mund të 
konsiderohet si një lloj politike e barabartë punësimi: “Punësimi, ngritja në detyrë, detyrat dhe 
të drejtat e radios dhe televizionit publik dhe privat nuk përcaktohen nga seksi, origjina, 
bindja politike, feja, ose anëtarësimi në sindikata.”31 Përsëri, kjo përpjekje për të mbrojtur 
këto dy elementë të domosdoshëm për median e pavarur ka shumë mangësi e parë nga 
këndvështrimi ligjor, me mungesën e sanksioneve që mund të vendosen në raste shkeljeje, dhe 
me mungesën e një metode të qartë të përcaktimit të këtyre koncepteve ose provës për të 
vërtetuar shkeljen e tyre. Megjithatë, autoriteti rregullues nuk është përpjekur kurrë të zbatojë 
këtë nen, dhe po ashtu edhe gazetarët. Një arsye për këtë është gjendja tejet e çorganizuar në 
të cilin ata gjenden përballë punësuesve. Shoqatat e gazetarëve janë pothuajse joekzistuese, 
dhe të gjitha përpjekjet për të krijuar një sindikatë kanë dështuar. 

 
 

5 PEISAZHI DHE PRONËSIA E MEDIAS 
 

 NJË PEISAZH NË NDRYSHIM 
Peisazhi i medias në Shqipëri ka ndryshuar ndjeshëm që nga fillimi i viteve 90 dhe ka 

vazhduar të jetë një pamje dinamike edhe gjatë gjysmës së dytë të dekadës. Në fakt, pas 13 
vitesh të zhvillimit të medias private, që supozohet e pavarur, në vend numri i organeve të 
medias është rritur në vend që të ulet, dhe lajme për hapjen e mediave të reja mund të jenë 
fare pranë. 

Për momentin në Shqipëri botohen rreth 98 gazeta dhe 70 revista, përfshirë këtu 
botime të natyrës së përgjithshme dhe ato të specializuarat.32 Lista e individëve/firmave të 
licensuara për transmetim është gjithashtu e gjerë: 45 stacione radiofonike dhe 76 stacione 
televizive private.33  

Media e shkruar dhe ajo elektronike kanë ndjekur rrugë të ndryshme zhvillimi, por 
emëruesi i tyre i përbashkët është mosha e tyre e re. Në dallim nga mediat në vendet e tjera, 
media shqiptare nuk kaloi nëpërmjet një faze privatizimi. Zëri i Popullit ishte gazeta më e 
rëndësishme në regjimin komunist, e zotëruar nga e vetmja parti ekzistuese në atë kohë, e cila 
arrinte deri në 120.000 kopje. Botime të tjera ishin nën pronësinë e organizatave të masave, si 
sindikatat, organizatat e rinisë, apo Lidhjes së Shkrimtarëve dhe Artistëve, institucione 
akademike, etj dhe tirazhi i tyre shkonte nga 30.000 deri në 55.000 kopje për botimet më të 
rëndësishme. Të gjitha botimet zotëroheshin nga shteti ose nga institucione apo organizata nën 



kontroll dhe mbikqyrje të rreptë shtetërore. Koncepti i pronës private ishte krejtësisht i 
panjohur dhe çdo diskutim për lejimin e saj në shoqëri ishte i paimagjinueshëm. 

Nga të gjithë gazetat e vjetra komuniste vetëm Zëri i Popullit i Partisë Socialiste ka 
mbijetuar, dhe mbetet ende pronë e kësaj partie. Një tjetër gazetë është Sporti Shqiptar, një e 
përditshme sportive, e cila u mbyll për ca kohë dhe më pas iu shit një grupi mediatik tashmë të 
fuqishëm, Spektër sh.a. Botime të tjera të cilat i kanë mbijetuar periudhës së tranzicionit janë 
ato profesionale me pronësi shtetërore, asnjëra prej tyre botim i përditshëm. Botime të tilla 
përfshijnë gazeta dhe revista që i drejtohen oficerëve në ushtri, mësuesve, punonjësve 
shkencorë, etj, të cilat vazhdojnë të jenë pronë të ministrive të veçanta ose të Akademisë, pra 
pronë e qeverisë. 

Në lidhje me median elektronike, e vetmja media elektronike ekzistuese deri në 1995 
ka qenë radioja dhe televizioni shtetëror, tashmë në procesin për t’u shndërruar në radio dhe 
televizion publik, por që ende përfiton një pjesë dërrmuese të fondeve nga buxheti i shtetit. 
Kështu, ndryshe nga fusha të tjera në vend, privatizimi nuk përbënte një çështje për fushën e 
medias. Kjo është gjithashtu arsyeja pse nuk gjenden të punësuar në media të cilët kanë edhe 
përqindje aksionesh të fituara pas rënies së komunizmit. 

 
 RASTI I LULËZIMIT TË MEDIAS 

Shumica dërrmuese e organeve mediatike shqiptare lindën gjatë viteve 90, ku Rilindja 
Demokratike, e përditshmja e Partisë Demokratike, partia e parë opozitare, udhëhoqi këtë 
rrugë. Për arsye ekonomike gazetat dhe revistat ishin të parat që provuan lulëzimin në vend. 
Media elektronike nisi të shfaqet në gjysmën e dytë të viteve 90. Stacioni i parë privat 
televiziv filloi të transmetonte në 1995, kurse stacioni i parë radiofonik dy vjet më pas. Që 
atëherë, peisazhi i medias ka qenë prodhimtar, ku numri i organeve të medias ka qenë 
vazhdimisht në rritje, sidomos përsa i përket medias elektronike.  

Megjithatë, sasia nuk është gjithnjë cilësi. Kjo vlen sidomos për rastin e medias së 
shkruar. Megjithëse numri i të përditshmeve ka vajtur nga 2 në 1991 në 19 në 2003, tirazhi i 
nëntëmbëdhjetë të përditshmeve të marra së bashku nuk e kalon tirazhin e gazetës së parë 
opozitare në 1991. Natyrisht, njerëzit nuk kanë të njëjtën etje për informacion si në vitin 1991, 
pasi i mbijetuan pothuajse 50 vjet errësire. Gjithashtu, ekziston një spektër i gjerë mediash 
elektronike dhe është e padiskutueshme që tashmë ato kanë epërsi mbi shtypin. Tani për tani 
mendohet se tirazhi i përgjithshëm i 19 të përditshmeve nuk i kalon 60.000 kopjet.34 
Ekzistenca e tashme e 20 të përditshmeve në një vend me jo më shumë se tre milion banorë 
është larg çdo lloj llogaritjeje racionale.35  

Kjo është edhe më e vërtetë po të kemi parasysh që shtypi në Shqipëri lëngon nga një 
sistem shpërndarjeje dhe infrastrukturë jofunksionale, ose nga mungesa totale e tyre. Gazetat 
shpërndahen vetëm në qytete dhe sistemi i shpërndarjes le shumë për të dëshiruar: qytetarët e 
Sarandës, për shembull, qytetit më jugor, e marrin gazetën jo më herët se ora 1 e drekës. 
Gjithashtu, meqë rreth 60 përqind e popullsisë jeton në fshat, mund të arrihet në përfundimin 
se më pak se gjysma e popullsisë janë në gjendje të blejnë gazetat në vendin ku banojnë.36 
Nga ana tjetër, sistemi i abonimit është tmerrësisht i dobët dhe përdoret shumë rrallë. Duke 
pasur parasysh që e ardhura mesatare mujore e një mësuesi është rreth 10.000 lekë, atij do t’i 
duhej të shpenzonte 13 përqind të rrogës për të blerë një gazetë,37 gjë që e bën gazetën mjaft të 
kushtueshme. 

Duke pasur parasysh gjithë këto fakte, si dhe lindjen dhe fuqizimin e medias 
elektronike, dështimi i disa të përditshmeve do të kishte qenë një përfundim logjik, por nuk ka 
ndodhur kështu. Numri i të përditshmeve arriti 20 në shtator 2004 mes debateve të 
vazhdueshme rreth burimeve të tyre financiare, pasi në një ekonomi të pastër tregu mbetja e të 
gjitha këtyre gazetave në biznes do të kishte një probabilitet shumë të ulët. Tipari më i 
përhapur strukturor në shumicën e rasteve është botuesi person. Duke përjashtuar tre të 



përditshmet partiake, të cilat janë 100 përqind nën pronësinë e partive të tyre përkatëse, vetëm 
10 prej gazetave zotërohen nga shoqëri, kurse tetë zotërohen nga një person i vetëm ose nga 
një shoqëri me një ortak të vetëm.  

Tabele (te plotesohet) 
 
Tabela 2 PRONËSIA E STACIONEVE RADIOFONIKË DHE TELEVIZIVË MË 

KRYESORË38 
 
 

 GRUPET ME KRYESORE MEDIATIKE 
 

 GRUPI SPEKTER 
 
 

Ndërmjet kompanive më të spikatura mediatike është grupi Spektër sh.a, 100 
përqind në pronësi të Koço Kokëdhimës.39  Kjo kompani ka në zotërim të përditshmen 
Shekulli (që konsiderohet nga komuniteti i gazetarëve si gazeta me tirazh më të madh), 
Sporti Shqiptar dhe Biznesi (të specializuara përkatësisht në fushën e sportit dhe të 
ekonomisë), si dhe revistën e përjavshme Spektër që konsiderohet e dyta për nga 
madhësia në tregun e revistave. 

Përveç këtyre, Kokëdhima, në mënyrë të drejtpërdrejtë apo të tërthortë, ka 
aksione në një stacion radiofonik kombëtar, në një stacion televiziv dhe në një agjenci 
publiciteti. Ky stacion televiziv (TV Ballkan) ka filluar të transmetojë kohët e fundit 
me emrin TVA1, megjithëse është liçencuar disa vjet më parë, edhe pse bie ndesh me 
ligjin për transmetimet, sipas të cilit media duhet të fillojë transmetimin brenda një viti 
nga dita e marrjes së licencës. 40 % të aksioneve të këtij stacioni i zotëron 2K Group 
sh.a, pronar i së cilës është Kokëdhima; 20 % i zotëron Koço Kokëdhima dhe 20% të 
aksioneve i zotëron Aristidh Kokëdhima, vëllai i Koço Kokëdhimës40. Gjithashtu 
Aristidh Kokëdhima zotëron 40 % të +2 Radio, një radio kombëtare, ndërsa Janaq 
Jorgji dhe Myftar Troka zotërojnë 60 % të aksioneve të mbetura.41 Por mediat nuk 
përbëjnë aktivitetin e vetëm ku është përqëndruar biznesi i Kokëdhimës. Kompani të 
tjera që ai ka në zotërim merren me ndërtime, publicitet, dizenjim grafik, shërbime 
Interneti, përpunimin e naftës etj. 

 
TABELE 

 
 
 

 GRUPI KLAN 
  
Një tjetër grup i rëndësishëm është edhe grupi Klan, që ka të njëjtin emër me stacionin 

televiziv kombëtar dhe revistën që zotëron ky grup. Për të qenë më të saktë ai quhet Media 6 
sh.a, që ka në zotërim stacionin televiziv kombëtar dhe është ngritur nga Julien Roche, një 
qytetar francez, Marsel Skëndo dhe Aleksandër Frangaj. Dy të parët janë biznesmenë që 
zotërojnë edhe kompani të tjera. Frangaj ka zotëruar gjysmën e aksioneve të kompanisë Koha, 
e cila ka qenë gazeta më e shitur pas viteve 1990 deri pak kohë më parë. Frangaj ia shiti 
pjesën e aksioneve ortakut të vet dhe u bashkua me Grupin Klan.  

Media 6 sh.a zotëron gjithashtu edhe 51% të Media 5 sh.p.k, e cila boton të 
përditshmen Korrieri, një ndër gazetat më të shitura, dhe revistën Klan,që ndoshta është 
revista e përjavshme me reputacion më të mirë në treg. 49% të aksioneve të mbetura të kësaj 



kompanie janë ndarë si më poshtë: dy gazetarë të njohur, njëri aktualisht drejtor i revistës 
Klan dhe tjetri drejtor i departamentit të lajmeve në TV Klan, zotërojnë 17% të aksioneve 
secili; 7% i zotëron drejtori i gazetës Korrieri, që gjithashtu është një gazetar i njohur dhe 8% 
të mbetura i zotëron një dizenjator. Ky është një ndër rastet e rralla në median shqiptare, ku 
zotëruesit e aksioneve janë edhe punonjës. 

 
TABELE 

 
 
Përveç televizionit, gazetës dhe revistës, ky grup ka në pronësi edhe Radio Klan, që 

është mbyllur disa vjet më parë. Siç ndodh rëndom në rastet e këtyre grupeve të mëdhenj 
mediatikë, fillimet e biznesit të pronarëve datojnë përpara krijimit të këtyre kompanive 
mediatike. Kështu, bashkëpunimi ndërmjet Roche dhe Skëndos ekziston që në kohën e 
krijimit të kompanisë së parë shqiptare të fluturimeve, Ada Air, ku këta të dy kishin aksione të 
barabarta. Kjo kompani është mbyllur në vitin 1998. Në biznesin e tyre përfshihet edhe 
kompania FABC, e cila gjithashtu është një shoqëri me aksione të barabarta nga dy personat e 
lartpërmendur. Kjo firmë, përveç tregtisë dhe aktiviteteve të tjera, zotëron 70% të aksioneve 
në një kompani të quajtur Independent Albanian Economic Tribune, e cila boton një të 
përditshme, Albanian Daily News. Kjo është gazeta e vetme në gjuhën angleze, e fokusuar 
kryesisht tek publiku i huaj dhe më e shtrenjta në treg. Gjithashtu kjo gazetë ka qenë ndër të 
përditshmet e para që krijuan një ëebsite me informacion dygjuhësh.42. Gjithashtu FABC 
zotëron 30% të Adaelekt dhe 40% të Adagips, kompani që merren me botime dhe tregti. Dy 
kompani të tjera që zotërohen me aksione të barabarta nga Roche dhe Skëndo janë Albacom 
dhe Maro, kompani që veprojnë në fushën e tregtisë dhe komunikacionit. Por nëse për ecurinë 
e aktiviteteve të sipërpërmendura s’mund të shprehemi me siguri për suksesin e tyre, mund të 
themi me plot gojën se kompania Fasada është vërtet e suksesshme. Ajo është një ndër studiot 
e para të post-produksionit, ku Skëndo dhe Roche zotërojnë 51% të aksioneve, ndërsa pjesa 
tjetër ndahet ndërmjet dy profesionistëve që punojnë në studio. Pra skema e pronësisë është e 
njëjtë me atë të botimeve që përmendëm më lart. 

 
 
 
   5.3.3 GRUPI KOHA 

 
 
 Një tjetër grup i rëndësishëm është Koha, që lidhet ngushtë me emrin dhe 
personalitetin e Nikollë Lesit, pronarit të saj. Grupi Koha ka në zotërim të përditshmen Koha 
Jonë dhe të përditshmen sportive Sport Ekspres, ku 100% të aksioneve zotërohen nga Lesi.43 
Grupi në fjalë zotëron gjithashtu 40% të Radio Koha, 40% të aksioneve të së cilës zotërohen 
nga Natalina Lesi, bashkëshortja e Nikollë Lesit dhe 20% nga Bardhyl Ucaj, drejtori aktual i 
radios. Gjithashtu Lesi kishte në pronësi edhe TV KOHA, të cilin e shiti rreth fundit të vitit 
2002. Grupi Koha botonte edhe një revistë të përjavshme, AKS, e cila konsiderohet si një 
revistë letrare dhe kulturore me cilësi. 
 
TABELE 
 
 Ndryshe nga grupet mediatike të përmendura më sipër, Grupi Koha nuk është 
mbështetur në ndonjë biznes tjetër në krijimin e grupit mediatik. Fakti është se Koha Jonë (e 
krijuar në vitin 1991) u bë gazeta më e shitur, pasi njerëzit filluan të humbasin interesin për 
gazetat e tjera dhe televizionin publik, që në atë kohë kontrollohej nga qeveria. Në periudhën 



e lavdisë së saj, në këtë gazetë punuan dhe u formuan gazetarët më të mirë investigativë dhe 
analistët më në zë. Vetë Lesi është deputet në Parlament gjatë dy legjislacioneve dhe herën e 
fundit është zgjedhur deputet më mbështetjen e partisë Socialiste. Edhe pse zyrtarisht ka qenë 
deputet i pavarur, tani ai është kryetar i partisë Demokristiane. Gjithashtu Lesi është edhe 
anëtar i Komisionit Parlamentar të Mediave. Sidoqoftë është e vështirë të përcaktosh 
pozicionin e tij, pasi politika editoriale e gazetës së tij u përshtatet marrëdhënieve që ai ka me 
politikanë të tjerë. 
 
 
    5.4 PRONËSIA E MEDIAVE TË HUAJA 

Një tjetër grup që ia vlen të përmendet është Edisud sh.a, që ka në pronësi të 
përditshmen Gazeta Shqiptare, Radio Rash, TV News 24 dhe Ballkanweb, një agjenci lajmesh 
on-line. Mediat elektronike janë regjistruar në emër të kompanisë Edisud Radio-TV sh.p.k, e 
cila zotërohet 100% nga Edisud.44 Të gjithë pronarët e kësaj kompanie janë italianë. Produkti i 
parë që doli në tregun shqiptar ishte një gazetë e përditshme, shpesh e kritikuar nga ekspertët e 
mediave si një gazetë sensacionale, por ajo rezultoi mjaft e sukseshme. Kjo gazetë filloi të 
botohej para Luftës së Dytë Botërore në Sqipëri, u ndalua pas luftës dhe filloi të ribotohej në 
1993, për t’u ndjekur më pas nga organet e tjera të medias. Kohët e fundit, nga kjo kompani 
është krijuar edhe një stacion televiziv, TV News 24, i përqëndruar kryesisht tek lajmet (news 
channel), i pari i këtij lloji në tregun shqiptar. Duket se pas vënies në zbatim të ligjit kundër 
piraterisë, për shkak të vështirësisë për të blerë apo prodhuar programe, televizionet i janë 
drejtuar kësaj mënyre të re mbijetese, suksesi i së cilës mbetet për t’u provuar. 
 Media tjetër në pronësi të të huajve (përjashto aksionet e Roche që i përmendëm më 
lart) është stacioni televiziv Telenorba Shqiptare, 33% të së cilës i zotëron një kompani 
italiane, 12% të tjera janë në zotërim të dy personave italianë dhe 55% zotërohen nga persona 
shqiptarë.45 Këto janë rastet e vetme të pronësisë së huaj në median shqiptare; për të qenë të 
saktë, koncepti që një grup i rëndësishëm i huaj kontrollon një media të rëndësishme 
mishërohet vetëm në rastin e Edisud sh.a.  
 
 
     5.5 MEDIA TË TJERA 
Ekzistojnë edhe media të tjera të spikatura që mund të përmendim, edhe pse nuk klasifikohen 
si grup, ose të paktën në dukje nuk janë të tilla. Një ndër to është Top Albania Radio, radioja e 
parë private që mori licensë kombëtare. Ajo zotërohet 40% nga Vjollca Hoxha, 40% nga 
Zhuljeta Lamaj dhe 20% që mbeten nga Zyhra Hamiti. Supozohet se kjo është radioja më e 
dëgjuar dhe më popullore në vend46. Është një radio që i drejtohet publikut të ri në moshë, që 
përdor teknologji të përparuar dhe dëgjohet edhe përtej kufirit, gjithsesi pronarët e saj nuk 
janë persona të shquar. Për më tepër janë që të gjitha femra dhe ky përbën një përjashtim për 
strukturën e pronësisë së mediave në vend. 
 Ky stacion radiofonik është në të njëjtën ndërtesë me Top Channel, në pronësi të 
Dritan Hoxhës, që gjithashtu është edhe drejtor i këtij stacioni televiziv. Ky stacion filloi 
transmetimet dy vjet të shkuara dhe arriti një sukses të konsiderueshëm. Sipas sondazheve më 
të fundit, Top Channel renditet i treti pas televizionit kombëtar Klan dhe televizionit publik 
TVSH47, edhe pse ai ka një licensë për transmetim lokal. Ky television ka zbatuar edhe një 
formë netëork-u me televizionet lokalë jashtë Tiranës, duke i transmetuar programet e veta 
edhe në qytete që nuk i mbulon me sinjal. Është një ndër televizionet më ambiciozë dhe ka 
gjasa që së shpejti të aplikojë për licensë kombëtare dhe në atë rast do t’i duhej të ndryshonte 
formën e kompanisë nga sh.p.k. në sh.a. Pronarët e kësaj kompanie zotërojnë gjithashtu edhe 
një studio grafike dhe publiciteti dhe cilësia e lartë e punës së tyre pasqyrohet edhe në 



programet e Top Channel. Përpara se t’i hynte fushës së medias Hoxha është marrë me 
tregtinë e kafesë, duke krijuar praktikisht thuajse një monopol të shitjes së saj në vend.48 
  
5.6 ÇËSHTJE DHE RASTE TË DEBATUESHME TË PRONËSISË SË MEDIAS 
 Ndryshe nga shumë vende të tjera të rajonit pronësia e huaj e mediave nuk është aspak 
një problem në median shqiptare, por ndikimi politik është padyshim i tillë. Debati në 
marrëdhëniet midis pronarëve të medias, politikanëve dhe bizneseve ka tërhequr një vëmendje 
gjithnjë në rritje kohët e fundit. Implikimet e mundshme të pronësisë dhe financimeve të 
pakontrolluara kanë filluar të përmenden si nga politikanët ashtu edhe nga përfaqësues dhe 
pronarëve të medias. 
 
5.6.1 POLITIKANËT SI AKSIONERË 
 Shitja e TV Koha është një shembull i fundit i shitjes së aksioneve politikanëve. Lesi, 
pronari i tij i mëparshëm, ia shiti stacionin një grupi politikanësh dhe biznesmenësh. Agron 
Duka, biznesmen dhe politikan, dhe vëllai i tij, Armand Duka, zotërojnë nga 25 përqind secili. 
Ardian Abazi zotëron 10 përqind, ndërsa Lefter Koka, një biznesmen së fundmi i zgjedhur 
kryebashkiak i Durrësit, portit më të madh në vend dhe një qytet i rëndësishëm, zotëron 40 
përqind.49 Tashmë ky stacion televiziv pothuajse ka ndërprerë transmetimet për shkak të 
zbatimit të ligjit kundër piraterisë. Megjithatë, reklamat për një rilançim të ri dhe të fuqishëm 
shfaqen dukshëm gjatë gjithë kohës dhe ky stacion televiziv i është nënshtruar reformës. Nëse 
ai do të rifillojë transmetimin do të ishte me interes të ndiqej zhvillimi i stacionit televiziv dhe 
politika e tij redaksionale, duke pasur parasysh që pronarët kryesorë janë Ministri i Bujqësisë 
dhe kryetari i bashkisë i një qyteti të rëndësishëm, që të dy biznesmenë, pra me një sërë 
interesash për të mbrojtur dhe sidomos për të nxitur. 
 
5.6.2 RUAJTJA E ÇMIMIT TË ULËT 
 Çështja e mbrojtjes dhe nxitjes së interesave ka të bëjë me të gjitha mediat shqiptare 
dhe është shfaqur së fundmi në formën e një hetimi rreth praktikës së medias së shkruar. Me 
kërkesën e Lesit në parlament në tetor 2003 DKE nisi një hetim në lidhje me aludimet që disa 
gazeta shiteshin me çmime nën kosto, duke shkelur kështu Ligjin e Konkurrencës dhe 
amendamentin e posaçëm mbi shtypin. Meqë ligji nuk i detyron gazetat të dorëzojnë 
informacion te DKE, të vetmet gazeta të cilat ishin të gatshme të bashkëpunonin ishin Koha 
Jonë, e zotëruar nga Lesi, Panorama, nën pronësinë e Panorama group sh.a, dhe Zëri i 
Popullit, e zotëruar nga Partia Socialiste. Shekulli, Sot, Republika dhe Rilindja Demokratike, 
të përditshmet e tjera të përfshira në kërkesën për hetim, nuk dorëzuan asnjë të dhënë. Meqë 
dy gazetat e fundit, së bashku me Zeri i Popullit, janë gazeta partiake, ato përjashtoheshin nga 
hetimi, pasi nuk i nënshtrohen Ligjit mbi Konkurrencën. 
 Ajo që është më e rëndësishme është se episodi ilustron një nga metodat e denoncuara 
si përpjekjet e politikanëve për të blerë pasqyrim të favorshëm në media. Si thuhet në një 
raport: “Media e shkruar është e përçarë dhe përçarëse, e drejtuar ose drejtpërdrejt nga 
politikanët ose nga miqtë e tyre në biznes.”50 Meqë ekspertët e medias bien dakord që është e 
pamundur të qëndrosh në treg duke shitur gazetën 20 lekë, si bën Shekulli, pronarët duhet të 
rrëfejnë burimet e tyre të financimit. Në një emision televiziv Kokëdhima, pronari i Shekulli, 
ia atribuoi suksesin e gazetës së tij stafit dhe jo çmimit të ulët të gazetës, por nuk iu përgjigj 
plotësisht pyetjes mbi çmimin.51 Megjithëse ai i ftoi pjesëmarrësit në emision në organet e tij 
mediatike, gazeta nuk bashkëpunoi në hetimin e DKE. Gazeta të tjera që shiten me 20 lekë 
përfshijnë Republika, RD, Sot, Ballkan, dhe Panorama. Ndërsa dy të parat janë gazeta 
partiake, gazetat e tjera janë relativisht të reja, të zotëruara nga persona të cilët më parë kanë 
ngritur biznese të tjera, si veprimtari tregtare.  



 Një tjetër i ftuar në emisionin ku ishte i pranishëm dhe Kokëdhima ishte botuesi i 
Panorama. Një biznesmen i marrë me aktivitete të ndryshme tregtare në fillim të viteve 90, ai 
ka gjithashtu aksione në kompaninë kryesore të birrës, tashmë të privatizuar, Birra Malto. 
Gjatë këtij emisioni ai deklaroi gjithashtu se bashkë me një bashkëpronar tjetër të kompanisë 
së birrës kishin krijuar Panorama dhe kishin blerë aksione dhe te Dita, e cila shitet 40 lekë, 
ndërkohë që gazeta më e shtrenjtë është 40 lekë. Përveç aludimeve në lidhje me çmimet, 
aludime të tjera të bëra nga ekspertët e medias përfshijnë trafikun e influencës midis 
biznesmenëve dhe politikanëve, duke përdorur kështu pasqyrimin në gazetë në këmbim të 
ndereve në biznes. “Kërcënimi më serioz për lirinë e shtypit sot është varësia e tij ekonomike, 
e cila çon në marrëveshje sekrete midis bizneseve, politikës, dhe shtypit: këto marrëveshje 
nuk kanë asgjë të përbashkët me informacionin e lirë dhe të saktë,”52 thotë Alba Malltezi, ish-
zëvendësdrejtore e Gazeta Shqiptare, tashmë drejtoreshë e TV News 24. 
 Financimi i jashtëm është mënyra e vetme për një media që të mbijetojë në këtë treg të 
vogël; ky është një përfundim i thënë së fundmi nga disa ekspertë, dhe ky mendim nuk 
përjashton median elektronike. Raporti më i fundit nga IREX për vetëmjaftueshmërinë e 
medias thekson se mediat mbijetojnë nëpërmjet mbështetjes nga bizneset e tjera të 
suksesshme të pronarëve të medias, dhe jo në falë të të ardhurave nga reklama: “Shuma prej 
5-8 milion USD në dispozicion për reklama nuk është e mjaftueshme për të mbështetur 65 
stacionet televizive, 35 stacionet radiofonike, dhe 19 të përditshme.”53  
 Përveç hetimit mbi çmimet nën kosto në median e shkruar ka pasur denoncime të tjera 
publike për atë që i referohen si sindroma e Berluskonit. Një nga personat më të zëshëm në 
këtë fushë është analisti Fatos Lubonja, i cili së fundmi ka filluar të vërë në dukje 
marrëdhëniet e medias me politikën, sidomos në rastin e Spektër sh.a. Në një çështje ligjore 
në proces për shpifje të filluar nga Kokëdhima kundër Lubonjës, Lubonja po përpiqet të 
paraqesë prova në një përpjekje për të verifikuar marrëdhëniet e Kokëdhimës me politikanët 
dhe detyrimet e tij ndaj tyre. Lubonja pretendon se këto prova tregojnë që ish-Ministri i 
Kulturës dhe kryetari i tanishëm i bashkisë së Tiranës ka siguruar tendera publikë për 
kompaninë e Kokëdhimës në një mënyrë që nuk ishte konform procedurave ligjore.54 

Fatkeqësisht, ndikimi i grupeve kryesore të medias nuk mund të interpretohet në 
përqindjet e tyre në treg. Studimet mbi median, veprimtarinë dhe ndikimin e tyre, mungojnë 
krejtësisht. Ekzistojnë vetëm anketime sporadike për shikueshmërinë, të cilat nuk përfshijnë të 
gjithë territorin dhe nuk ka të dhëna mbi tirazhin dhe lexueshmërinë përveç atyre që botuesit 
dhe pronarët vendosin të japin me vullnetin e tyre. Në këtë kontekst është shumë e vështirë të 
përcaktohet në një mënyrë të qartë dhe shkencore cila është media me më shumë ndikim apo 
më e ndjekur, dhe ajo që është më e rëndësishme akoma, cili është fitimi nga veprimtaria e 
saj. 

 
6 PËRFUNDIMET 
 
 
Në përgjithësi skicimi i skemës së pronësisë në peisazhin e medias shqiptare nuk është 

një detyrë e lehtë, duke pasur parasysh infrastrukturën e dobët të sistemit të të dhënave në këtë 
fushë si dhe mangësitë ligjore që mund të çojnë në fshehjen e pronësisë. Në përgjithësi mund 
të thuhet se pronarët e medias kanë një prejardhje nga biznesi dhe kanë vazhduar të kujdesen 
për bizneset e tyre; për më tepër, i kanë shtuar ato. Megjithëse peisazhi i medias është mjaft i 
pasur përsa i përket numrit të organeve mediatike, në mënyrë pothuajse jo të natyrshme 
madje, është e mundur të gjesh grupet kryesore mediatike. Pronarët e tyre së fundmi kanë 
qenë vazhdimisht në qendër të vëmendjes në sajë të akuzave të ndërsjella për marrëdhënie me 
grupe politike. Megjithatë, mangësia ligjore dhe dobësia ose mungesa e gatishmërisë së 
organeve rregulluese nuk kanë mundësuar arritjen e ndonjë përfundimi në lidhje me këto 



aludime. Për pasojë transparenca rreth pronësisë së medias, veprimtarisë së medias dhe 
ndikimit të saj te publiku janë nevoja të menjëhershme në zhvillimin e pluralizmit të medias 
dhe pavarësisë së saj. Si thotë një analist mediash: “Shtypi shqiptar do të fillojë të shijojë 
lirinë kur të falimentojë gazeta apo televizioni i parë që as lexohet as shikohet, por vetëm 
paguhet për të qenë i tillë. Ne duhet të afrojmë atë ditë.”55 

 
 

 
 

 
                                                 
1 Intervistë me Preç Zogaj, Indexmedia, nr.1, 2002, f.39. 
2 Ligji për Shtypin, Nr. 8239, 1997. 
3 Projektligji për Shtypin, 2001. 
4 Ligji për Shtypin, Nr. 8239, 1997. 
5 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998, Neni 26. 
6 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998, Neni 20. 
7 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr.8794, 10 maj 2001. Për disa ndryshime në Ligji për 
Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998. 
8 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998, Neni 20. 
9 Udhëzues për Mediat Elektronike, Instituti për Studime Publike dhe Ligjore, Tiranë, janar 2000, f.10. 
10 Vendimi nr.10 i KKRT, 15 maj 2000, i amenduar nga Vendimi nr.52 i KKRT, 16 korrik 2001. Kriteret për 
Licensimin e Operatoreve Privatë për Transmetuesit Radiofonikë dhe Televizivë. 
11 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998, Nenet 30 dhe 34. 
12 Media Sustainability Index 2002, IREX, në http://www.irex.org/msi/2002/country/Albania.pdf, e parë në 2 
shkurt 2004. 
13 Udhëzues për Mediat Elektronike, Instituti për Studime Publike dhe Ligjore, Tiranë, janar 2000, f.12. 
 
14 Udhëzues për Mediat Elektronike, Instituti për Studime Publike dhe Ligjore, Tiranë, janar 2000, f.12. 
 
15 Ligji mbi Shoqëritë Tregtare, nr.7638, 4 nëntor 1992, Neni 38. 
16 Ligji mbi Regjistrin Tregtar, nr.7667, 28 janar 1993, Neni 33. 
17 Ligji mbi Konkurrencën, nr.8044, 7 dhjetor 1995. 
18 Ligji mbi Konkurrencën, nr.8044, 7 dhjetor 1995, Neni 4. 
19 Imholz, Kathleen, Elina Koçi & Robert Rittler, Ligji për Mediat Elektronike në Shqipëri, janar 2001. 
20 Ligji mbi Konkurrencën, nr.8044, 7 dhjetor 1995. 
21 Amendament i Ligjit mbi Konkurrencën, nr.8043, 10 shtator 1998, Neni 1. 
22 Ligji mbi Konkurrencën, nr.8044, 7 dhjetor 1995, Neni 58. 
23 Ligji mbi Mbrojtjen e Konkurrencës, nr. 9121, 28 korrik 2003, Neni 3. 
24 Ligji mbi Mbrojtjen e Konkurrencës, nr. 9121, 28 korrik 2003, Neni 12. 
25 The Cost of Speech, Human Rights Watch, qershor 2002, 14/5, f.47. 
26 The Cost of Speech, Human Rights Watch, qershor 2002, 14/5, f.48. 
27 The Cost of Speech, Human Rights Watch, qershor 2002, 14/5, f.52. 
28 The Cost of Speech, Human Rights Watch, qershor 2002, 14/5, f.53. 
29 Ndër gazetat që nuk pranuan të përgjigjeshin ishin Shekulli dhe Sporti Shqiptar, të botuara nga i njëjti pronar, 
të cilat konsiderohen se kanë një staf të konsiderueshëm. Pra, shifra duhet marrë me rezervë, por përsëri krijon 
një ide për gjendjen e tregut të punës. (Monitorimi i Peisazhit të Medias Shqiptare 2002, Instituti Shqiptar i 
Medias, Maluka, 2003.) 
30 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998, Neni 5. 
31 Ligji për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat, nr. 8410, 30 shtator, 1998, Neni 5. 
32 Monitorimi i Peisazhit të Medias Shqiptare 2002, Instituti Shqiptar i Medias, Maluka, 2003, f.5. 
33 KKRT mbi Licensat, http://kkrt.gov.al, e parë në 30 dhjetor 2003. 
34 Kjo shifër tirazhi është më tepër një hamendje sesa një shifër e saktë, pasi asnjë nuk e njeh tirazhin e vërtetë. 
Gazetave nuk ua kërkon ligji që të deklarojnë tirazhin dhe të vetmet shifra në dispozicion vijnë nga anketimi i 
Institutit Shqiptar të Medias, dhe janë marrë nga vetë redaktorët ose botuesit dhe si të tilla nuk janë krejtësisht të 
besueshme. Gjithashtu, disa prej tyre nuk pranuan të japin ndonjë shifër, si ishte rasti i Spektër sh.a., ndoshta 
kompania më e madhe e shtypit të shkruar. (Monitorimi i Peisazhit të Medias Shqiptare 2002, Instituti Shqiptar i 
Medias, Maluka, 2003.) 



                                                                                                                                                         
35 Në Shqipëri ekziston një mungesë totale e analizës së tregut, dhe kjo jo vetëm për fushën e medias. Megjithatë, 
ky treg është tërësisht i vogël për 19 gazeta të përditshme. 
36 G.Ibrahimi, A.Loci, Peisazhi i Medias në Shqipëri: Korniza Ligjore, në Media Online, 2001, 
http://www.mediaonline.ba 
37  G.Ibrahimi, A.Loci, Peisazhi i Medias në Shqipëri: Korniza Ligjore, në Media Online, 2001, 
http://www.mediaonline.ba 
 
38 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licencave 
39 Regjistri Tregtar, Gjykata e Tiranës. 
40 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licencave 
 
41 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licencave 
42 Shiko http://www.albaniannews.com 
43 Regjistri Tregtar, Gjykata e Tiranës 
44 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licencave 
 
 
45 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licencave 
46 Nuk është se bëhet ndonjë sondazh për audiencën e radiove, por përgjithësisht ekziston opinioni se kjo është 
radioja më e mirë. 
47 Media 2002, Instituti i Sondazheve dhe Opinioneve 
48 Llazar Semini, “Mediat në Shqipëri”; në “Osservatorio sui Balcani” http://www.auth.unimondo.org 
49 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Liçencave 
 
50 Media Sustainability Index 2001, IREX, www.irex.org/msi/2002/country/Albania.pdf, e parë në 2 shkurt 2004. 
51 Intervistë në Kombinat Show, TV Klan, 12 dhjetor 2003. 
52 Intervistë me Alba Malltezi, Indexmedia, nr.1, 2002, f.37. 
 
53 Media Sustainability Index 2001, IREX, www.irex.org/msi/2002/country/Albania.pdf, e parë në 2 shkurt 2004. 
 
54 “Lubonja: Edi Rama i dha tendera të paligjshëm Koço Kokëdhimës,” në Tema, 23 dhjetor 2003, f.10. 
55 Intervistë me Mero Baze, Indexmedia, nr.1, 2002, f.32. 
 


